Ebben az esetben a közös az összes stratégiában az, hogy különböző módszerekkel megpróbálja megállapítani egy cég "valós" értékét. Ezt könyviteli adatok, vagy épp a jövőbeli bevételek jóslásából próbálja megtenni.
Ezen módszerek tesztelésénél két nagy gond van. A legnagyobb probléma, hogy egyszerűen lehetetlen eredményt hirdetni. Például kiszámoljuk, hogy x részvény 100-t ér, de most csak 50-ért árulják. Ezért megvesszük. 2 év múlva 48-t ér mindig csak. Ettől még lehet tényleg 100-t ér, de egyszerűen, ha senki sem ad érte annyit, akkor nem tudunk mit tenni. Eladjuk aztán kijön egy jó hír és felugrik 100-ra. Ekkor most jó volt az elemzésünk? Végülis igen, mert lassan de felment. Meg persze nem is, hiszen nem tudtuk mikor is lesz annyi.
Tehát az ilyen elemzés tesztelése nagyon nehézkes és bonyolult. A másik ok, pedig, hogy általában ezek az elemzések hosszú távra szolnak, így nagyon hosszú kivárni a stratégia eredményét.
Ennek ellenére különböző technikákkal, de megrpóbáljuk ezen módszereket is elemzni.